ثروتسازی با هیپنوتیزم


» جاهای دیدنی سنندج

جاهای دیدنی سنندج

جاهای دیدنی سنندج

سنندج، شهر کرد نشین و قدیمی ایران است. جزو معدود شهرهاییست که با توجه به فاصله زیادی که از اصفهان دارد اما نقشه بسیاری از ساختمان‌ها و بناهای قدیمی آن‌جا شباهت بسیاری به معماری اصفهان دارد. این شباهت که از اشتراک معماران زمان صفویه نشئت می‌گیرد باعث شده تا سنندج هم کوچه باغ‌ها و عمارت‌های قدیمی داشته باشد.

با همه این حال، شهر سنندج جز عمارت و ساختمان‌های قدیمی به دلیل قرارگیری در مجاورت رشته‌کوه زاگرس از آب‌و‌هوایی باور نکردنی، همراه با طبیعتی بکر و زیبا برخوردار است. سنندج بین چندین کوه و در واقع وسط دره ساخته شده که همین یک ویژگی منحصر به‌فرد به حساب می‌آید. شهر سنندج با ویژگی‌هایی که دارد سالانه میزبان هزاران توریست از شهر‌های دیگر است. افرادی که هم از طبیعت بکر و هم از بنا‌ها و عمارت‌های قدیمی آن‌جا، بازدید می‌کنند.

سنندج شرایط سفر با قطار را ندارد و مسافران برای سفر به این شهر با هواپیما و ماشین شخصی به سفر می‌روند. از بابت خرید آسان بلیط خیالتان راحت باشد، زیرا پس از اتمام سفر می‌توانید بلیط اتوبوس سنندج تهران یا بلیط هواپیما سنندج به اصفهان یا هر شهر دیگری را تهیه کنید و از آن‌جا برگردید. در این متن قصد معرفی چند مکان دیدنی سنندج را داریم تا قبل از سفر به این شهر سردسیر، کمی با آن آشنا شوید. با ما همراه باشید.

مکان‌های دیدنی سنندج

عمارت سالارسعید، موزه سنندج

عمارت سالارسعید که یکی از ساختمان‌های بسیار زیبای شهر سنندج است را قبل از انقلاب به عنوان موزه این شهر انتخاب کردند. این بنا در دوران قاجار و به دستور یکی از شیوخ بزرگ سنندج ساخته شد که پس از آن در اختیار سالارسعید قرار گرفت. موزه سنندج شامل سه بخش پیش از تاریخ، دوران تاریخ و پس از اسلام است که بخش اعظمی از اشیاء قدیمی در آن‌جا مربوط به دوران پیش از تاریخ است. این وسایل شامل ظروف مفرغی، سفالینه‌ها، آبگینه‌ها، سکه‌ها و... هستند. این موزه بخش دیگری به نام مردم شناسی دارد که در زیرزمین و حوض‌خانه عمارت قرار دارد. این قسمت به دلیل این‌که شما با بخش اعظمی از وسایل و آداب و رسوم مردم آن دیار آشنا می‌شوید بسیار مهم است. ضمن این‌که آن‌جا معماری و نمای بسیار زیبایی دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

دریاچه سد قشلاق

سد قشلاق یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر سنندج است. در کنار این سد که تامین کننده آب شرب و کشاورزی شهر است مکان تفریحی ساخته شده تا هر روز افراد زیادی به منظور تفریح و گذراندن اوقات فراغت به سمت این قسمت از شهر روانه شوند. دریاچه سد قشلاق 11کیلومتر طول دارد. با توجهی که شهرداری سنندج به این مکان داشته طرحی را برنامه ریزی کردند که در قسمت‌هایی از سد امکان قایق سواری، ماهیگیری تفریحی، شنا و کلا تفریحات آبی فراهم باشد. ضمن این‌که امکانات رفاهی و استراحتی مخصوص خانواده‌ها هم در آن‌جا پیش‌بینی و ساخته شده است. شما می‌توانید در صورت تمایل هنگام بازدید خود از شهر سنندج سری هم به دریاچه سد قشلاق بزنید.

پارک کوهستانی آبیدر

گشت‌وگذار در پارک کوهستانی سنندج به تنهایی می‌تواند تمام وقتِ شما در این مسافرت را پر کند. این پارک که در دامنه کوه آبیدر احداث شده یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خود مردم سنندج است. دو کوه کوچک و بزرگ آبیدر که هر کدام ارتفاعی بیش از2200 متر از سطح دریا دارند، اطراف این پارک هستند و به یکی از چشمه‌گاه‌های سنندج معروف شده‌اند. اصلا خود کلمه آبیدر به معنی (آب به در) یعنی مکانی که آب فراونی از آن‌جا سرازیر می‌شود معروف است. این مساله نیز یکی از دلایل علاقه مردم سنندج به پارک آبیدر است.

در این پارک به سبب آب فراوان، باغ‌های بسیاری رشد و به ثمر نشسته است. مردمی که به آن‌جا می‌روند در این باغ‌ها اوقات‌ فراغت خود را سپری می‌کنند. به‌جز باغ و بوستان، در این پارک امکانات رفاهی دیگری نظیر رستوران، کافی‌شاپ، کمپینگ، هتل جهانگردی و... نیز قرار دارد که شرایط ماندن در پارک را بهبود بخشیده است.

در قسمتی از پارک بزرگترین سینمای تابستانی ایران ساخته شده. سینمایی بزرگ که در هر جا از پارک پرده آن قابل مشاهده است و هر شب ساعت 21 افراد زیادی برای تماشای، فیلم پای آن جمع می‌شوند. صدای فیلم نیز روی موج (اف ام) هر کجای پارک که باشید قابل سمع است.

جمع بندی

همان‌طور که قبلا هم گفتیم از بازدید شهر سنندج نه‌تنها ناراحت نمی‌شوید بلکه یکی از بهترین تجربه‌های مسافرتی را کسب می‌کنید. شما می‌توانید برای سهولت در رفت و آمد و همچنین، نپرداختن هزینه گزاف بلیط هواپیما با اتوبوس و از جاده‌های زیبای منتهی به سنندج به سمت مقصد بروید. به‌منظور انجام این‌کار فقط کافیست سری به سایت علی بابا بزنید و در سریع‌ترین زمان ممکن، بلیط اتوبوس سنندج تهران، مقصد سفر، زمان مسافرت و صندلی اتوبوس را انتخاب کنید. به همین راحتی در کمتر از ده دقیقه آماده سفری مهیج و دوست داشتنی می‌شوید. همچنین برای برگشت از مسافرت هم بدون نگرانی باز با همین روش بلیط اتوبوس (https://www.alibaba.ir/bus-ticket) را از علی بابا تهیه کنید و سفر خود را خاتمه دهید.


نظرات
arrow سنندج قلب آذربایجان ❤
سنندج قلب آذربایجان ❤ یاشاسین سنندج‌ آذربایجان
arrow سنندج قلب آذربایجان
سنندج قلب آذربایجان یاشاسین آذربایجان یاشاسین سنندج سینان داش قلب آذربایجان
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده